AYSUN'UN TARİF DEFTERİ

AYSUN'UN TARİF DEFTERİ

12 Mart 2012 Pazartesi

KÖZLENMİŞ DOMATES ÇORBASI

  Bu tarifi 2 sene önce Portakal Ağacın'dan  almıştım ben ve eşim çok beğenerek yemiştik,şimdide oğlum Ege için tekrar denedim ve oda beğendi .Umarım sizlerde beğenirsiniz.


Malzemeler:

•14 adet orta boy domates, yıkanmış, ikiye veya dörde bölünmüş

 •1 soğan
 •1 baş sarımsak
 •1 litre kaynamış su
 •tuz
 •karabiber
•arzuya göre taze nane, fesleğen veya rendelenmiş kaşar peyniri

Hazırlanması:

 1.Domatesleri, soğanı ve sarımsağı 160C ısıdaki fırına koyup 45 dakika közleyin. Hepsi iyice yumuşayınca fırından alın.
2.Soğan ve sarımsakları soyun. Soğanları doğrayın. Az zeytinyağı eklenmiş tencerede sarımsaklarla beraber 2-3 dakika çevirin.

3.Domatesleri ve kaynamış suyun yarısını tencereye ekleyip blendır ile püre haline getirin. Bir taşım kaynatıp suyun kalan yarısını ekleyin.

4.Tuzunu ve karabiberini ekleyin. İsteğinize göre taze otlar veya peynir ile süsleyip servis yapın.

5.Ben fesleğen ve kaşar peyniri ile servis ettim harika oldu :)
Afiyet olsun...

4 yorum:

  1. Bende yarın deneyeceğim Ece için. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  2. afiyet olsun canım umarım beğenir ece:)

    YanıtlaSil
  3. Ben de Portakal Ağacı'nda görüp denemiştim. Çok güzel olmuştu dediğin gibi.

    YanıtlaSil
  4. Ben bayılıyorum bu çorbaya hem çok kolay ,hemde çok lezzetli ayrıca bol vitamin:)

    YanıtlaSil