AYSUN'UN TARİF DEFTERİ

AYSUN'UN TARİF DEFTERİ

26 Şubat 2013 Salı

BARBUNYA PİLAKİ

BARBUNYA  PİLAKİ

MALZEMELER :

*500gr. kabukları ayıklanmış taze barbunya
*Yarım su bardağı sızma zeytinyağı
*1 adet iri kuru soğan
*Tuz
*2 tatlı kaşığı toz şeker
*1 adet iri domates
*1 adet havuç,1 cmlik küpler halinde doğranmış
*1 Adet orta boy patates,1 cmlik küpler halinde doğranmış
*3 diş sarımsak ,minik minik doğranmış
*1 adet limon
*süslemek için maydanoz

HAZIRLANIŞI :

1.Taze barbunyaları,tuzlu kaynar suda yumuşayana kadar haşlayın.(eğer kuru barbunya kullanacaksanız;250 gr.kuru barbunyayı bir gece suda bekletin ve aynı işlemi yapın.)süzdürün ve bekletin .barbunyaların çok pişip,dağılmamasına dikkat edin.

2.Orta boy bir tencereye zeytinyağını,ince ince doğradığımız soğanları koyun,üzerine bir miktar tuzve 2 tatlı kaşığı şekeri koyup kapağını kapatın.Soğanlar hafifçe yumuşayıp şeffaflaşsın.

3.Soğanların üzerine ,domatesi koyun ve hafifçe suyunu çekip ,koyu sos kıvamına gelinceye kadar pişirin.Tencereye havucu,patatesi ve sarımsağı ekleyin.Bütün malzemeyi biraz kavurun ve 1 su bardağı kaynar su döküp karıştırın.

4.Bir miktar yumuşayana kadar ,tencerenin kapağı kapalı olarak ,ortayla kısık arası bir ateşte pişirin.

5.Barbunyaları ekleyin .barbunyaların üstünü 2 parmak geçecek kadar kaynar su ekleyip yemek suyunu çekip yağına kalıncaya kadar , kısık ateşte pişirin.

6.Yemeği dinlendirip serviz tabağına aktarın ve maydonozla süsleyin.

7.Yanında limonla servis yapın.

NOT :Bu yemeği yazın ,mevsiminde yetişmiş ve olgunlaşmış domatesle pişiince tadı enfes oluyor.Eğer mevsimi değilse domates püresi veya bir tatlı kaşığı salçada kullanılabilir.

Afiyet olsun :)

4 yorum:

  1. eee malzeme listesinde patates yazmamışsınız :)

    YanıtlaSil
  2. Çok özür diliyorum efenim hemen düzeltiyorum ,hemen farkedip uyardığınız için ayrıca teşekkür ediyorum .Varya yazarken aklıma geldi sanki malzemelere patates yazmadım galiba dedim ama sonra düzeltmeyi unuttum :)sağol pırpırım çok dikkatlisin valla.

    YanıtlaSil
  3. ne özürü canım arada olur böyle şeyler.bil ki seni yakından takip ediyorum :)

    YanıtlaSil