AYSUN'UN TARİF DEFTERİ

AYSUN'UN TARİF DEFTERİ

27 Şubat 2012 Pazartesi

ELMALI KURABİYE


Bu tarifi de yine EKA anneler grubundan arkadaşım Dilek gönderdi daha denemedim ama çok severim ,ellerine sağlık arkadaşım tarif için çok teşekkür ediyorum.

İç Malzemeleri

2 adet elma

1 çay bardağı ceviz içi

4 yemek kaşığı toz şeker

1 çay kaşığı tarçın




Hamur malzemeleri

Yarım paket margarin (125 gr)

1 çay bardağı sıvı yağ

1 paket kabartma tozu

1 paket vanilya

1 adet yumurta

Alabildiği kadar un

Yarım su bardağı yoğurt

Çay kaşığının ucuyla tuz

 Üzeri için


Pudra şekeri

HAZIRLANIŞI


Elmaları soyup rendeleyelim. Bir tencereye koyup altını yakın, şekeri ekleyerek kısık ateşte 10 dakika pişirin, tencerenin altını kapatın. Tarçın ve ceviz içini ekleyip, karıştırın, bir kenarda bekletin.Yoğurdu, yumurtayı, sıvı yağı, margarini ve tuzu bir kaba aktarıp karıştırın. Biraz biraz un ekleyerek yoğurmaya devam edin ve kabartma tozu ile vanilyayı da ekleyin. Hamurumuz kulak memesi kıvamından biraz daha katı olana kadar un eklemeye devam edin. İstenilen kıvamı elde edince, hamurumuzu düz bir zemine yayarak açın. Ardından hamuru merdane yardımıyla mantı hamurundan daha kalın bir hamur olana kadar inceltelim. sonrasında sigara böreği yapar gibi 6 yada 8 dilime böldüğümüz hamurun geniş kısımlarına iç harcı koyduktan sonra yuvarlayarak şeklimizi elde etmiş oluyoruz. Bu arada ben hamuru açtıktan sonra düzgün bir yuvarlak elde edebilmek için en büyük boy tencere kapağından yardım aldım :))




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder